?
26.07.2019

Wegen en wegmarkeringen lijden onder extreme warmte

Met deze extreme temperaturen hebben het wegdek en de wegmarkeringen het zwaar te verduren. Zo besproeit Schiphol de taxibanen met water en worden er op diverse plekken in het land zout gestrooid over de wegen om te voorkomen dat het asfalt gaat plakken en beschadigen. Om dit te voorkomen of om het probleem te verhelpen zijn er verschillende oplossingen.

Wegmarkering Triflex koudplast

Smeltende wegmarkeringen

De meeste schade ontstaat bij thermoplastische wegmarkeringen. Dit type wegmarkering verwarmen ze tot er een soort pasta en neemt een solide vorm aan zodra het is afgekoeld. Wanneer thermoplastische wegmarkeringen boven een bepaalde temperatuur komen, wordt de wegmarkering weer vloeibaar. Het bijkomende nadeel hiervan is dat de reflecterende glasparels en stroefheidsmiddelen wegzakken in de vloeibare wegmarkeringen en hierdoor niet meer goed hun werk doen.

Koudplast is wat dat betreft beter bestand tegen extreme weersomstandigheden. Het twee componenten materiaal is een soort pasta dat wordt gemengd met een uithardingsmiddel. Koudplast wordt, zoals de naam al doet vermoeden, koud aangebracht is daardoor strakker, slijtvaster en beter bestand tegen hoge temperaturen. Én niet geheel onbelangrijk: het behoudt onder alle omstandigheden volledige functionaliteit!

Triflex’ passende oplossingen

Triflex heeft diverse oplossingen voor deze situaties. Bij schade aan het wegdek die zijn ontstaan door de hitte (te denken aan scheuren, vervormingen en loszittende delen) hebben wij reparatiemortels. Deze PMMA-harsen zijn gepigmenteerd en worden op twee componentenbasis koud aangebracht ter reparatie. Voor wegmarkeringen bieden onze wegmarkeringen in de vorm van koudplasten (PMMA) de oplossing.

Meer informatie

Heeft u een soortgelijk probleem of wenst u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via info@triflex.nl of bel naar +31 (0)38 460 20 50. We helpen u graag!